#Badinfluence @ Irc.DeltaAnime.net
 
PortalHomeCalendarGalleryFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in

Share | 
 

 Tech: Computers

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Wed Nov 05, 2008 5:32 pm

Haha, definitely wanna aim for a bad ass cooler cause after dealing with all this overheating bullshit on my laptop, I ain't gonna make the same mistake.

_________________
Back to top Go down
View user profile
Lunatic
Genin
Genin


Number of posts : 39
Registration date : 2007-12-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Wed Nov 05, 2008 6:46 pm

xGavin wrote:
Haha, definitely wanna aim for a bad ass cooler cause after dealing with all this overheating bullshit on my laptop, I ain't gonna make the same mistake.

Laptops are different tho Wink
My laptop was hot as hell to, and i wasnt even playing very gpu intensive games. Infact, the only 2 games i played were TF2 and Lineage2. So i bought one of those notebook coolers for it. About 5-6 months ago the screen suddenly went black and on an extern monitor the screen was full of artifacts.. graphics card burned. There goes 1300 seeing as Toshiba refuses to fix it Neutral It was only 15 days over its 1 year warranty, and even after that you should have a minimum of 3 years warranty on the hardware.
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Thu Nov 06, 2008 1:50 am

Lunatic wrote:
xGavin wrote:
Haha, definitely wanna aim for a bad ass cooler cause after dealing with all this overheating bullshit on my laptop, I ain't gonna make the same mistake.

Laptops are different tho Wink
My laptop was hot as hell to, and i wasnt even playing very gpu intensive games. Infact, the only 2 games i played were TF2 and Lineage2. So i bought one of those notebook coolers for it. About 5-6 months ago the screen suddenly went black and on an extern monitor the screen was full of artifacts.. graphics card burned. There goes 1300 seeing as Toshiba refuses to fix it Neutral It was only 15 days over its 1 year warranty, and even after that you should have a minimum of 3 years warranty on the hardware.

Lol damn.

Yeah my system is known to spontaneously combust from time to time haha. My screen gave out too, but it wasn't cause of the video card. The little light thing at the bottom died out. It was an oddity in it's own I guess.

And I totally understand that compacting a bunch of gadgets in a tiny easy to carry case would render it any easy target for overheating. Just don't want my small tiny room to heat up like a sauna. Haha.

_________________


Last edited by xGavin on Sat Nov 29, 2008 3:21 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Sat Nov 29, 2008 1:43 pm

Re-touching this because I think I'm gonna start purchasing parts.

How hard do you think it would be to assemble by myself, with no knowledge?
Or is there somewhere local I could go to and they could put it together. (ie, bestbuy/etc)

So far, I'm taking the advice on mostly what Luna has suggested.
However the motherboard he mentioned is discontinued.
And instead of a dual core, I insist on going quad.

Also, Necro, any suggestions on a PSU? Just want to see my opinionated options.

_________________
Back to top Go down
View user profile
Draven
Super Saiyan 4
Super Saiyan 4
avatar

Number of posts : 955
Age : 28
Location : North Carolina, United States of America
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Tech: Computers   Sun Nov 30, 2008 12:05 pm

lol @ overheating.

Aw the good ol' days xD

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/Kahlil
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Mon Dec 01, 2008 1:38 pm

Does anyone know any way of making the Quad core more efficient than the Dual?

Or should I still just aim for the Dual?

From what I googled here:
http://www.tomshardware.com/forum/254391-28-what-makes-dual-core-quad-core-gaming

Dual does beat Quad in gaming, but people are saying that the Quad can clock up to and be just as good as a dual, and still has two cores unused which would suit other applications.

Which in theory should benefit me, since I will be multitasking with other things... right?

_________________
Back to top Go down
View user profile
Gibjab
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1156
Age : 25
Location : Under your Bed
Registration date : 2007-11-10

PostSubject: Re: Tech: Computers   Mon Dec 01, 2008 7:23 pm

did not understand...
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Mon Dec 01, 2008 9:31 pm

Gibjab wrote:
did not understand...

Then gtfo.

_________________
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Wed Dec 17, 2008 11:11 am


_________________


Last edited by xGavin on Thu Dec 18, 2008 8:18 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile
Gibjab
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1156
Age : 25
Location : Under your Bed
Registration date : 2007-11-10

PostSubject: Re: Tech: Computers   Wed Dec 17, 2008 12:51 pm

beast of a super computer
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Thu Dec 18, 2008 8:10 pm

So I just got my PSU and Ram today.
And I was getting to some thinking...

Don't I need a sound card? lol!

_________________
Back to top Go down
View user profile
NeCroStriKeR
Hokage
Hokage
avatar

Number of posts : 565
Age : 28
Location : Greece
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Tech: Computers   Thu Dec 18, 2008 8:35 pm

my pants need some wind
Back to top Go down
View user profile http://www.Info-quest.gr
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Fri Dec 19, 2008 11:29 am

DO I?!

_________________
Back to top Go down
View user profile
Draven
Super Saiyan 4
Super Saiyan 4
avatar

Number of posts : 955
Age : 28
Location : North Carolina, United States of America
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Tech: Computers   Fri Dec 19, 2008 12:02 pm

xGavin wrote:
DO I?!

unless ur vent sounds like mine

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/Kahlil
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Fri Dec 19, 2008 7:16 pm

Ahaha, i'ma sound like you now?

_________________
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Fri Dec 19, 2008 7:31 pm

All parts have been ordered!

Any tips on how I'm gonna install it, please let me know!

Otherwise I'm wingin' it.

_________________
Back to top Go down
View user profile
KnightHawk
Examiner
Examiner
avatar

Number of posts : 194
Age : 29
Location : Florida
Registration date : 2007-06-16

PostSubject: Re: Tech: Computers   Fri Dec 19, 2008 9:33 pm

xGavin wrote:
All parts have been ordered!

Any tips on how I'm gonna install it, please let me know!

Otherwise I'm wingin' it.

I would get some Arctic Silver thermal compound for the cpu heatsink, because the compound they give you with the heatsink is probly not the best. Also I suggest getting some thermal compound remover/cleaner just in case you don't get it right the first time or have to remove the cpu heatsink for some reason.

Arctic Silver 5 Thermal Compound: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835100007

Compound remover/cleaner: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835100010

Here's instructions on how to apply the thermal compound: http://www.arcticsilver.com/pdf/appinstruct/as5/ins_as5_intel_quad_wcap.pdf
Back to top Go down
View user profile http://www.last.fm/user/knighthawk
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Sat Dec 20, 2008 12:43 am

ooooooooooooooooooooooooootay.

My brother also sent me this tid bit of a guide.
Seems pretty neat.

http://www.maximumpc.com/article/features/how_build_a_kickass_800_gaming_pc

_________________
Back to top Go down
View user profile
Gibjab
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1156
Age : 25
Location : Under your Bed
Registration date : 2007-11-10

PostSubject: Re: Tech: Computers   Sat Dec 20, 2008 3:37 pm

yes yes
Back to top Go down
View user profile
xGavin
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1119
Age : 27
Registration date : 2007-05-02

PostSubject: Re: Tech: Computers   Thu Dec 25, 2008 4:27 am

So much harder to put together than I imagined.

Know any pro's that can?

Putting in the CPU was the least of my worries, it's a snap in pin deal.

Had way more troubles with wiring...

No clue how to connect mobo to the DVD burner.
Maybe got the HD to connect to the mobo
PSU > mobo might work.

The front panel (on/off, usb, audio/mic) is a fucking mess, no clue if I got any of it right.

My manual is a piece of shit.

And my mobo didn't come with a plug for the monitor?
I don't even know how to check to see if I installed/connected anything right..

_________________
Back to top Go down
View user profile
Gibjab
Deity
Deity
avatar

Number of posts : 1156
Age : 25
Location : Under your Bed
Registration date : 2007-11-10

PostSubject: Re: Tech: Computers   Thu Dec 25, 2008 1:13 pm

its christmas screwww that
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Tech: Computers   

Back to top Go down
 
Tech: Computers
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Tech Paths
» Hi tech miniatures
» myportal.itt-tech.edu
» BeamNG.Drive tech demo (pc driving/physics simulator)
» Tech Editor/Maker

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Bad Influence Multigaming Community :: General :: Tech Support-
Jump to: